Granty Norweskie


GRANTY NORWESKIE

Beneficjent Małgorzata Lechicka-Owczarek Target realizujący projekt nr NORW.19.01.04-
06-0012/20 pn. „Opracowanie i wdrożenie aplikacji mobilnej Shopper umożliwiającej
robienie zakupów bez wychodzenia z domu”  korzysta z dofinansowania o wartości 755
630,00 PLN (176 022,64 EUR) otrzymanego od Norwegii. Całkowita wartość projektu to 1
306 137,00 PLN.

Celem projektu jest opracowanie i wdrożenie innowacyjnej aplikacji mobilnej o nazwie
Shopper, którą Beneficjent planuje udostępnić osobom starszym, niesamodzielnym i z
niepełnosprawnościami.

Fundusze EOG i fundusze norweskie – Wspólnie działamy na rzecz Europy zielonej,
konkurencyjnej i sprzyjającej integracji społecznej.
www.eeagrants.org

Fundusze norweskie i fundusze EOG reprezentują wkład Norwegii w tworzenie Europy
zielonej, konkurencyjnej i sprzyjającej integracji społecznej.

W ramach funduszy norweskich i funduszy EOG Norwegia przyczynia się do ograniczenia
nierówności społecznych i ekonomicznych oraz wzmocnienia relacji dwustronnych z
państwami beneficjentami z Europy Środkowej i Południowej i obszaru Morza Bałtyckiego.
Norwegia ściśle współpracuje z UE w ramach Porozumienia o Europejskim Obszarze
Gospodarczym (EOG). Wraz z pozostałymi darczyńcami Norwegia przekazała 3,3 miliarda
euro w ramach kolejnych programów funduszy w latach 1994–2014.

Fundusze norweskie są finansowane wyłącznie przez Norwegię i dostępne w państwach,
które przystąpiły do UE po 2003 r.

Fundusze norweskie na lata 2014-2021 wynoszą 1,25 miliarda euro. Priorytety na ten okres to:
#1 innowacje, badania naukowe, edukacja, konkurencyjność i godna praca;
#2 integracja społeczna, zatrudnienie młodzieży i ograniczenie ubóstwa;
#3 środowisko, energia, zmiany klimatu i gospodarka niskoemisyjna;
#4 kultura, społeczeństwo obywatelskie, dobre zarządzanie i podstawowe prawa;
#5 sprawiedliwość i sprawy wewnętrzne.

 

NORWAY GRANTS

Beneficiary Małgorzata Lechicka-Owczarek Target, implementing project number NORW.19.01.04-06-0012/20 titled “Development and Implementation of the Shopper Mobile Application for Shopping Without Leaving Home,” utilizes a subsidy worth 755,630.00 PLN (176,022.64 EUR) received from Norway. The total value of the project is 1,306,137.00 PLN.

The aim of the project is to develop and implement an innovative mobile application named Shopper, which the Beneficiary plans to make available to the elderly, the dependent, and those with disabilities.

EEA and Norwegian Funds – Together we act for a green, competitive, and socially inclusive Europe.
www.eeagrants.org

Norwegian funds and EEA grants represent Norway’s contribution to creating a green, competitive, and socially inclusive Europe.

Through the Norwegian funds and EEA grants, Norway contributes to reducing social and economic inequalities and strengthening bilateral relations with beneficiary countries from Central and Southern Europe and the Baltic Sea area. Norway closely cooperates with the EU within the framework of the European Economic Area (EEA) Agreement. Along with other donors, Norway has contributed 3.3 billion euros through various fund programs between 1994 and 2014.

The Norwegian funds are exclusively financed by Norway and are available in countries that joined the EU after 2003.

The Norwegian funds for 2014-2021 amount to 1.25 billion euros. The priorities for this period are:
#1 Innovations, scientific research, education, competitiveness, and decent work;
#2 Social integration, youth employment, and poverty reduction;
#3 Environment, energy, climate change, and low-emission economy;
#4 Culture, civil society, good governance, and fundamental rights;
#5 Justice and internal affairs.

„Rozwój Przedsiębiorczości i Innowacje”, „Schemat małych grantów dla przedsiębiorczych kobiet” współfinansowanego ze środków Norweskiego Mechanizmu Finansowego, 2014-2021.

O PROJEKCIE

Firma Target powstała w 2016r. Początkowo prowadziła działalność w zakresie marketingu, reklamy i edukacji. W związku z poszukiwaniem nowych obszarów działalności oraz obserwacjami dotyczącymi zmian demograficznych zachodzących w Polsce, starzejącym się społeczeństwem, rosnącymi potrzebami tej grupy i ograniczonym budżetem publicznym przeznaczonym na jej wsparcie, firma Target zdecydowała się na rozszerzenie dotychczasowej działalność o opiekę senioralną. W 2020r. firma wzięła udział w konkursie organizowanym przez PARP „Rozwój Przedsiębiorczości i Innowacje”, „Schemat małych grantów dla przedsiębiorczych kobiet” współfinansowanego ze środków Norweskiego Mechanizmu Finansowego, 2014-2021.

Zgłoszony projekt zakładał opracowanie i wprowadzenie na rynek produktu opartego na nowych technologiach, który poprawi jakość życia najbardziej wrażliwych grup społeczeństwa, w szczególności odpowie na potrzeby i poprawę jakości życia osób starszych, niepełnosprawnym i schorowanym.

W ramach „Schematu małych grantów dla przedsiębiorczych kobiet” złożono 392 wnioski z czego 56 projektów zostało rekomendowanych do udzielenia wsparcia na łączną kwotę prawie 7,3 mln euro. Jednym z rekomendowanych projektów został projekt firmy Target.  W listopadzie 2021r. uzyskał on wsparcie finansowe i obecnie jest realizowany. Realizacja projektu przewiduje opracowanie i wdrożenie innowacyjnej aplikacji mobilnej Shopper, umożliwiającej robienie zakupów w małych, lokalnych sklepach spożywczych bez wychodzenia z domu. W celu zwiększenia wygody i bezpieczeństwa system zostanie oparty o technologię blockchain. Aplikacja będzie skierowana do osób starszych, niepełnosprawnych, często wykluczonych społecznie. Zostanie zaprojektowana w sposób przyjazny seniorom, osobom niepełnosprawnym i schorowanym, ponieważ właśnie oni będą głównymi odbiorcami.

Projekt przyczyni się w znacznym stopniu do poprawy sytuacji osób starszych trafiając w ich potrzeby i przeciwdziałając wykluczeniu społecznemu oraz z drugiej strony umożliwi firmie Target rozwój w nowym obszarze, na rynku opieki senioralnej.

 

About the Project

Target Company was established in 2016. Initially, it operated in the field of marketing, advertising, and education. In search of new business areas and in response to observations of demographic changes occurring in Poland, such as an aging society, the growing needs of this group, and limited public budget allocated for its support, Target decided to expand its current activities to include senior care. In 2020, the company participated in a competition organized by the Polish Agency for Enterprise Development (PARP) titled “Entrepreneurship Development and Innovation,” “Small Grants Scheme for Entrepreneurial Women,” co-financed by the Norwegian Financial Mechanism 2014-2021.

The submitted project proposed the development and introduction of a product based on new technologies, which would improve the quality of life of the most vulnerable social groups, particularly addressing the needs and improving the quality of life of the elderly, disabled, and ill.

Under the “Small Grants Scheme for Entrepreneurial Women,” 392 applications were submitted, out of which 56 projects were recommended for support with a total amount of nearly 7.3 million euros. One of the recommended projects was that of Target Company. In November 2021, it received financial support and is currently being implemented. The project involves the development and implementation of an innovative mobile application named Shopper, enabling shopping at small, local grocery stores without leaving home. To increase convenience and security, the system will be based on blockchain technology. The app will be aimed at the elderly, disabled, and often socially excluded individuals. It will be designed in a user-friendly manner for seniors, people with disabilities, and the ill, as they will be the main users.

The project will significantly contribute to improving the situation of the elderly by addressing their needs and combating social exclusion, and on the other hand, will enable Target to develop in a new area, in the senior care market.

CEL PROJEKTU

Celem projektu jest opracowanie, a następnie wprowadzenie nowego systemu umożliwiającego robienie zakupów online w małych, lokalnych sklepach. Aplikacja będzie przygotowana specjalnie dla seniorów, osób niesprawnych, niesamodzielnych. Jej głównym celem będzie poprawa jakości życia osób z grupy zagrożonej wykluczeniem społecznym.

PROJECT OBJECTIVE

The objective of the project is to develop and then introduce a new system that enables online shopping in small, local stores. The application will be specially designed for seniors, people with disabilities, and those who are not independent. Its main goal will be to improve the quality of life for people at risk of social exclusion.

GRUPA DOCELOWA

Grupa docelowa projektu to osoby z najbardziej wrażliwych grup społeczeństwa, niesamodzielne, niepełnosprawne, ze szczególnym uwzględnieniem osób starszych (core target). Projekt nie wyklucza wszystkich innych osób, które są zainteresowane możliwością korzystania z aplikacji, umożliwiającej robienie zakupów przez Internet w lokalnych sklepach, znajdujących się blisko miejsca zamieszkania. Według wyników Narodowego Spisu Powszechnego z 2011 roku w Polsce było niemal 4,7 mln osób z niepełnosprawnościami, co stanowiło 12,2% ludności kraju. Prawne potwierdzenie faktu niepełnosprawności posiadało ponad 3,1 mln osób, natomiast osób niepełnosprawnych biologicznie – czyli takich, które odczuwają ograniczenia w wykonywaniu podstawowych czynności życiowych odpowiednich dla ich wieku - było ponad 4,2 mln. Z kolei, jak wynika z Europejskiego Ankietowego Badania Zdrowia (European Health Interview Survey – EHIS), w 2014 r. w Polsce było 7,4 mln osób niepełnosprawnych biologicznie w wieku 15 lat i więcej. Aktualnie osób starszych (60+) w Polsce jest blisko 9,5 mln. Ze względu na przybierający na sile proces starzenia się społeczeństwa, przewiduje się, że w 2050 w Polsce będzie już 13,7 mln osób starszych (40% ogółu!). Starzenie się społeczeństwa jest jednym z najważniejszych trendów demograficznych w Polsce. Obecnie jesteśmy najszybciej starzejącym się krajem Unii Europejskiej, wynika to, przede wszystkim, z wydłużającego się przeciętnego czasu trwania życia, drugim czynnikiem jest niski poziom dzietności. Biorąc pod uwagę wspomniane uwarunkowanie demograficzne naszego kraju, seniorzy są z pewnością grupą, która w przyszłości będzie się rozrastać, dlatego warto o nich zadbać już dziś.

TARGET GROUP

The target group of the project comprises the most vulnerable members of society, including people who are not independent, those with disabilities, with a special focus on the elderly (core target). The project does not exclude all other individuals who are interested in using the application, which allows for online shopping in local stores near their place of residence.

According to the results of the National Census of 2011 in Poland, there were nearly 4.7 million people with disabilities, accounting for 12.2% of the country's population. Over 3.1 million people had legally confirmed disabilities, while there were more than 4.2 million biologically disabled individuals – those who experience limitations in performing basic life activities appropriate for their age. Furthermore, as per the European Health Interview Survey (EHIS) of 2014, there were 7.4 million biologically disabled people aged 15 and over in Poland.

Currently, there are close to 9.5 million elderly people (60+) in Poland. Due to the intensifying aging process of the society, it is predicted that by 2050, there will be 13.7 million elderly people in Poland (40% of the total population!). The aging of society is one of the most important demographic trends in Poland. Currently, we are the fastest aging country in the European Union, primarily due to the increasing average lifespan; the second factor is the low fertility rate.

Considering the mentioned demographic conditions of our country, seniors are certainly a group that will expand in the future, so it is worth caring for them today

Share this: